Bilindiği üzere Dünya Sağlık Örgütü ve Sağlık Bakanlığı‘nın direktifleriyle diş hekimleri
pandemi döneminde sadece acil diş tedavileri ile ilgilendiler. Fakat, normalleşmeye
başladığımız 1 Haziran’dan itibaren rutin tedavi uygulamalarıyla birlikte diş hekimlerimiz de
normal çalışma rutinlerine geri döndü. Sadece hekimin değil, tedaviye gelen hastalarla
beraber kişiden topluma bulaşma riskini de önleyebilecek önlemler almak zorundayız. Covid-
19 sonrası alınan yeni enfeksiyon kontrol önlemlerinin hem hastalar hem de sağlık çalışanları
tarafından benimsenmesi için normalleşme sürecinin ilk aşamasından faydalanılması
gerekiyor.
Diş Hekimlerimiz üniversite eğitimlerinin başından itibaren çeşitli bulaşıcı hastalıklara karşı
oldukça fazla deneyim kazandıkları için hastalarını tedavi etmeye başladığında ilk öğretilen
şey karşılarındaki hastayı bir Hepatit B’li, bir Hepatit C’li ya da HIV (+)’miş gibi düşünerek
tedavi etmeleri olur. Bundan dolayı diş hekimleri, bulaşıcı hastalıklara sahip hastaları tedavi
etme konusunda zaten deneyimlilerdir.

Diş Hekimlerimizin Hijyen Tedbirleri:

• Normalleşme süreci kesinlikle eskisi gibi hasta bakmak şeklinde düşünülmemiştir. Bu kapsamda, normalleşme sürecinin ilk aşamasında günlük bakılan hasta sayısı pandemi öncesi dönemde bakılan günlük hasta sayısının yüzde 20-25’i kadar olacak şekilde planlanmıştır.
  • Bekleme salonlarında yoğunluk olmaması, bulaşma riski açısından oldukça önemlidir. Bu sebeple hastalar randevu ile alınmaya başlanmıştır.
  • Hasta randevudan hemen önce ve refakatçisiz gelmelidir. Erken gelirse gerekli durumlarda dışarıda bekletilmelidir.
  • Hastaların öncelikle ateşleri ölçülüp ve dezenfekte işleminin de tamamlanmasının ardından kliniğe alınmalıdır.
  • Bekleme salonunda ise mutlaka sosyal mesafe kurallarına uyulmalı ve maskeler asla çıkartılmamalıdır.
  •  Hastalar son 14 gün içerisinde Covid-19 ile bağlantılı herhangi bir semptom, hasta kişiyle temas, kalabalık yerlerde bulunup bulunmadığı gibi soruların olduğu bir onay formunu doldurduktan sonra eğer muayene olmasına engel bir durum yoksa muayene olmak için kabul edilmelidir.
  • Gelen her hastaya uygulanan kuralların hastanın kendisini ve kendinden sonraki hastayı korumak için yapıldığı, onay formunun hangi sebeple imzalatıldığı açık bir dil ile anlatılmalıdır.
  • Hastasını umutsuzluğa ve Covid-19 olduğu hissine kapılmasına sebep olacak
  • davranışlardan kaçınmalıdır.
  •  Diş hekimlerimiz ağız içi muayeneye geçmeden önce hastanın hikayesini çok iyi dinleyip analiz etmektedir. Ağrıya sebep olan ağız içi bölgesini öğrendikten sonra hastanın ağzını mümkün olan en az süre ile açık tutmaya özen göstermektedir.
  • Diş hekimlerimiz, çapraz enfeksiyon açısından tüm izolasyon kurallarını uygulamak zorundadır.
  • Tüm bu işlemlerin düzgün bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için ise hasta randevuları arasında boşluk bırakılmalıdır.
  • Hasta aralarında, hasta bakılan odanın ayrıntılı dezenfeksiyonu ve havalandırılması için uygun altyapı ve ekipman ihtiyacı karşılanmalıdır.
  • Bu amaç için ortamdaki havayı temizleyebilen cihazların kullanılması önerilir.
  • Hastaların arasında 30 dakika boşluk bırakılmalı ve bu süre boyunca sonra muayenehane havalandırılmalıdır.

Diş kliniklerinize tekrar dönüşünüz ile yeni bir hasta takip programına geçmek için DentalBulut diş hekimi hasta takip programını şimdi 14 gün ücretsiz deneyin!