Geçtiğimiz haftalarda ülkemizde de ilk vakaların ortaya çıkmasıyla Coronavirüs tedbirleri hızlıca alınmaya başlandı.

Okullar kapatıldı,  eğitim ve öğretime bir süre ara verildi, insanların bir araya geldiği kültür ve sanat etkinlikleri iptal edildi, cafe ve restoranlar kapatıldı. Evden çalışmanın mümkün olduğu şirketler de ofislerini kapattılar.

Peki uzaktan çalışmanın mümkün olmadığı sektörler neler yapıyorlar? Bu sektörlerin başında gelen sağlık sektörü nasıl bir süreç yaşıyor?

DentalBulut olarak 2012’den beri diş kliniklerine yazılım hizmeti sağlıyoruz. Bu süreç içerisinde pek çok diş hekimi ve asistanlarımızla çalışma fırsatı yakaladık. Çeşitli etkinliklerle bir araya gelerek tanıştığımız çok fazla kullanıcımız oldu, bu sebeple kullanıcılarımızla olan bağımızın çok güçlü olduğuna inanıyoruz.

Şirket olarak aldığımız ilk tedbirlerden biri, ofisimizi bir süreliğine kapatarak evlerimizden çalışmaya başlamak oldu. Yazılım sektörünün avantajlarından biri olan home office çalışma modelini başarılı bir şekilde hayata geçirdik. Sürecin en başından beri ise aklımızda hizmet verdiğimiz kliniklerimiz yer almaktaydı. Kullanıcılarımızdan bu süreci nasıl yönettikleri konusunda bilgiler aldık.

Alınan önlemlerin en başında sadece acil durumda olan hastaların kabulü yer almakta, bunun yanında bazı kliniklerimiz de geçici süre ile hizmet vermeyi durdukları yönünde hastalarını bilgilendirdi.

Salgını önleyici faaliyetlerin en başında bulunan eğitim ve bilinçlendirme faaliyetleri ile pek çok kullanıcımızın da kliniklerini sık sık dezenfekte ettirdiklerini, kişisel hijyene dikkat edilmesi için personel ve hastalarını bilgilendirdiklerini görmekteyiz.

Bunun yanı sıra kullanıcılarımızın uyguladığı diğer önlemler; esnek çalışma saatleri ile hekim ve personellerin sadece acil hastalara bakabildiği, kontrol hastalarını ise kendilerine ileri tarihte randevu verileceği bilgisinin verilmesiydi.

Hekimlere göre acil durumlar ise; beslenmeyi etkileyecek şişlik ve ağrı durumu, cerrahi işlem sonrası yaşanılan kanama ve enfeksiyon olarak belirtilmiştir. Bu durumların dışında hekimler tedavilerin ötelenmesi gerektiğini hastalarına hatırlatmaktadır.

Bazı hekimlerimiz ise sosyal medya hesaplarından online eğitimler vermeye başladıklarını öğrencileri için sanal ders hazırladıklarını duyurmuşlar ve bu konuda örnek teşkil etmişlerdir.

Her ne kadar konferanslar, paneller, etkinlikler iptal edilmiş olsa da bazı diş hekimliği meslek birlikleri konferansların canlı olarak, online katılım sağlanarak izlenebileceğini açıklamışlardır.

Alınan tüm bu önlemler virüs kontrol altına alınana dek toplum bilinci açısından örnek teşkil etmektedir.

DentalBulut olarak bu sıkıntılı günlerde kliniklerimize yardımcı olmak için evlerimizden çalışmaya devam ettiğimizi, faydamızın dokunacağı konularda her zaman bizlerle iletişim kurabileceklerini kendilerine hatırlatıyoruz.

Aldığımız kararlardan biri de diş hekimleri ve hastaları için bir iletişim planlamasıdır. Coronavirüs Salgını sebebiyle hastalarına toplu duyuru yapmak isteyen diş hekimlerimiz DentalBulut lisansı sahibi olmasa dahi destek ekibimize ulaşarak toplu SMS alt yapımızı kullanabilirler.

Bu konuda bilgi almak isteyen hekimlerimiz DentalBulut diş klinik programı aracılığıyla ofis numaramız ve mail adresimizden ulaşım sağlayabilir.

Yaşadığımız bu zor günlerin toplum bilinci ile geride kalacağına ve sağlıklı günlerin bizleri beklediğine inanıyoruz. Acil durumlar dışında evlerimizden çıkmayarak biz de sağlıkçılarımıza destek oluyoruz.

Unutmayalım ki “hayat eve sığar”.